Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

6 olyan étel és ital, ami enyhíti a kellemetlen mellékhatásokat a menstruáció idején!

6 olyan étel és ital, ami enyhíti a kellemetlen mellékhatásokat a menstruáció idején!

 

1. Narancs
Vizsgálatok kimutatták, hogy azok a nők, akik több kalciumot és D-vitamint vettek magukhoz, sokkal kevésbé szenvedtek a PMS (premenstruációs szindróma) tüneteitől. A kalcium remek stresszcsökkentő, a D-vitamin pedig segít szabályozni azt az enzimet, ami a jó hangulatért felel. Ennek a két fontos ásványi anyagnak a legjobb forrása a narancs, tessék minél többször majszolni!
Naranccsal a rosszkedv ellen!

 

2. Kávé
Örök vita, hogy most akkor jó-e a kávé a szervezetnek, vagy sem, egy dolog azonban biztos: az energiaszintet megemeli, így tökéletes tuning-ital a letargikus napokra. A benne lévő koffein az egyik legerősebb stimulálószer, amely hatását elsősorban a központi idegrendszerre fejti ki.

 

3. Kamillatea
A kamilla gyógynövény; teája tisztítja a légutakat, gyulladásgátló, és nyugtató anyagokat is tartalmaz, így szinte életmentő lehet a görcsök megjelenésekor. A menzesz során egyébként a fájdalmon kívül más gyomorpanaszok is megjelenhetnek, például puffadás, hasmenés, amikre szintén gyógyírt jelent a kamilla. Elkészítése nagyon egyszerű: forraljunk fel 3-4 dl vizet, majd öntsük rá 1 púpozott teáskanál kamillára. Rövid ideig állni hagyjuk, majd még melegen elfogyasztjuk. A kamillatea kiváló idegnyugtató és görcsoldó.

 

4. Banán
A banán sokunk kedvenc gyümölcse, édes íze hamar magával ragadja az embert. A nehéz napokon is érdemes korlátlan számban fogyasztani, mert van benne B6-vitamin, magnézium és kálium. Mindhárom hozzájárul ahhoz, hogy, csökkente a visszatartott víz mennyiségét a szervezetben (menstruáció idején a test visszatartja a folyadékot), így a puffadást is.

5. Dinnye
Igen, tudjuk, hogy télen nem lehet görögdinnyét találni, de nyárra is jó lesz az az infó, hogy ez a piros gyümölcs hatékonyan veszi fel a harcot a menstruáció alatt jelentkező puffadással és a hasmenéssel. Az ok a benne lévő természetes gyümölcscukor, a rengeteg rost és az a remek tulajdonsága, hogy vízhajtó.

6. Spenót
A spenótban sok a magnézium, ami különösen hasznos vérzés idején. Ilyenkor ugyanis megnövekedik a szervezet magnézium-szükséglete; az ajánlott bevitel 200 mg naponta. A magnézium hozzájárul a dopamin termelődéséhez, ami köztudottan a jó hangulatért felel, de a fájdalmas napok alatt megjelenő puffadás és mellérzékenységet is csillapítja.